۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۵۱

شهردار کرمان:

شهر کرمان از فردا میزبان دومین جشنواره ملی نان است

شهر کرمان از فردا میزبان دومین  جشنواره ملی نان است

کرمان_ شهردار کرمان گفت: دومین جشنواره ملی نان از فردا ٢۴ مهرماه به مدت ۴ روز در پارک مادر شهر کرمان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن تویسرکانی، عصر دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه برگزاری رویدادها و جشنواره‌هایی همچون جشنواره ملی نان نشان می‌دهد که شهر کرمان زنده است گفت: امیدواریم این رویداد فاخر به خوبی بیانگر موضوع و انعکاس دهنده فرهنگ مردم نجیب کرمان باشد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف علمی آموزشی و فرهنگی هنری مختلفی که در این جشنواره در نظر گرفته شده است گفت: در جشنواره ملی نان از نانواهای عزیزی که در دوران دفاع مقدس در پخت نان برای جبهه‌ها نقش داشتند همچون خانم زهرا اسدی چر یک پیر نانوا و افرادی که در ایام اربعین موکب داری و نانوایی دارند تقدیر می‌شود.

وی افزود: یک یادمان از شهدای نانوای دفاع مقدس نیز در ورودی این جشنواره برپا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار کرمان نیز در این نشست خبری با بیان اینکه این جشنواره با هدف ارتقای سلامت مردم برگزار می‌شود گفت: برگزاری این رویداد و معرفی کرمان به عنوان یک شهر فرهنگی که در آن فرهنگ و زندگی در جریان است ضرورت دارد و این رویدادها کرمان را از نقطه‌ای که در آن ایستاده است بالا می‌آورد.

سید مرتضی حسینی، افزود: امسال در جشنواره ملی نان ٢٧ استان کشور حضور فعال دارند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد ٨ شهرستان استان کرمان در این جشنواره حضور داشتند افزود: امسال تعداد ١۵ شهرستان استان کرمان در جشنواره حضور دارند و ما آشنایی با آئین‌ها و اقوام مختلف این شهرستان‌ها را در این جشنواره داریم.

کد خبر 6257083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha